Voor veel mensen is een tennisvereniging een tweede thuis, een plek waar het sociale aspect en het clubgevoel een belangrijke rol spelen. En juist in deze coronatijden kunnen tennisclubs (en andere sportverenigingen) wel een steuntje in de rug gebruiken. Vanuit die gedachte is de start van de jaarlijks terugkerende ClubSupport-campagne van Rabobank juist nu heel welkom. Omdat sportverenigingen essentieel voor onze samenleving zijn, steunt de bank ze met kennis, netwerk en geld. “Om ze sterker en toekomstbestendig te maken. Dat is goed voor de club en geweldig voor de buurt.”
“Wij zijn al tientallen jaren trouw supporter van het Nederlandse club- en verenigingsleven”, gaat Marianne Bruijn, merkstrateeg bij Rabobank, verder. “Juist in deze onzekere periode is het belangrijk dat wij hen steunen.” De ClubSupport-campagne is op 31 augustus van start gegaan en is een campagne waarmee de Rabobank clubs en verenigingen ondersteunt. Dat doet de bank door middel van kennis, netwerk en financiële middelen, legt Bruijn uit.
Hoe het werkt? Verenigingen kunnen een maatschappelijk bestedingsdoel voor hun vereniging inzenden. Daarbij kan je bijvoorbeeld denken aan het opzetten van trainingsprogramma’s voor gehandicapten, verduurzaming van het clubhuis of gezond voedsel in de kantine. Maar het kan net zo goed het aanbieden van re-integratie cursussen of workshops over ledenwerving en digitalisering zijn. Als het maar een doel is om de verenigingen sterker en toekomstbestendiger te maken.
De Rabobank werkt daarbij samen met haar partners TeamNL (NOC*NSF) en het cultuurcollectief Kunstbende. Dit jaar staat het ‘tweede thuis’-gevoel centraal: een clubhuis van een vereniging is een plek waar leden zich altijd welkom voelen, zichzelf kunnen zijn, vriendschappen sluiten en talent ontplooien. Nu het verengingsleven na een lange coronaperiode weer begint is het clubgevoel belangrijker dan ooit, benadrukt Bruijn: “Veel mensen zijn blij om elkaar weer te kunnen ontmoeten op de club en samen activiteiten te ondernemen. Verenigingen zijn essentieel in onze samenleving. Het is vaak letterlijk een tweede thuis voor jong en oud. Wij zijn er trots op dat het ons gelukt is om dit gevoel van thuiskomen op een club of vereniging in de campagne te vangen.”
Meer lezen over Rabo ClubSupport? Kijk hier voor meer informatie. Clubs en verenigingen kunnen zich via dezelfde website inschrijven tot 30 september.