Met de Voorjaarscompetitie en een nieuw tennisseizoen voor de deur is ook de eerste editie van Centre Court Magazine een feit! Centraal thema in dit nummer is ledenwerving en ledenbehoud. Hoe werf, bind en behoud je leden en vooral; hoe pakken verschillende tennisverenigingen dat aan? In dit Centre Court Magazine krijg je tal van inspirerende voorbeelden aangereikt.
Leden werven en vervolgens langere tijd behouden heeft ook alles te maken met de ‘klantreis’, zoals dat in marketingtermen wordt genoemd. Hoe ziet de klantreis van een tennislid van eerste kennismaking met de sport tot lidmaatschap en deelname aan wedstrijden er precies uit? En hoe doe je dat op jouw club? KNLTB Accountmanager Edwin Giethoorn geeft tekst en uitleg.
Zeker bij de jeugd is het behouden van tennisleden een uitdaging. Door meer wedstrijden te spelen wordt tennis leuker en is er meer binding met de club. Daardoor blijven leden over het algemeen langer lid. Maar dat is niet voor elk jeugdlid vanzelfsprekend. Met een Tennis Alles-in-1-lidmaatschap zijn zowel lessen als competitiedeelname onderdeel van het pakket en dat is ook hoe de KNLTB het voor zich ziet – kinderen zitten niet op tennisles, maar op tennis. LTV Leusden gaat er dit seizoen mee beginnen. In dit magazine legt de club uit hoe en waarom het tot dit besluit is gekomen.
Portret TC De Mors
Verder wordt Tennisvereniging van het Jaar TC De Mors in de schijnwerpers gezet met een uitgebreid portret. Het jeugdledenbestand van de club groeide in slechts vijf jaar van niks naar tachtig leden. De Mors laat geen kans onbenut om met creatieve initiatieven de binding tussen leden en de club te behouden en te versterken. Ook vervult de verenging bewust een zeer actieve maatschappelijke rol in de regio.
In dit magazine komt ook aan de orde hoe je als vereniging in deze tijd nieuwe generaties aanspreekt en interesseert, wat de rol van de tennisleraar kan zijn bij leden binden en behouden en Metzpoint Veldhoven vertelt hoe belangrijk padel is voor de club.
Veel leesplezier!