Wie weet drink ook jij binnenkort (h)eerlijke versebonenkoffie in de kantine van jouw tennisvereniging. De KNLTB is een partnership aangegaan met CoffeeClick om zo de eerste stap te zetten naar een lekkere kop koffie op iedere tennisvereniging in Nederland.
Ons vernieuwende koffieconcept draagt bij aan het verhogen van de omzet bij sportverenigingen”, aldus Marcel Kiveron, mede-eigenaar van CoffeeClick. “De koffieopbrengst van de vereniging stijgt, omdat bezoekers bereid zijn meer te betalen voor echte versebonenkoffie. Bovendien zorgt deze heerlijke koffie ervoor dat onder andere ouders graag naar de kantine komen. En dat verhoogt weer de betrokkenheid binnen de vereniging.”
Glashelder concept
CoffeeClick biedt verenigingen een glashelder koffieconcept. De vereniging wordt voorzien van hoogwaardige espressoapparatuur, wekelijks vers gebrande koffiebonen én perfecte serviceverlening, tegen één vaste prijs per kopje, zonder benodigde investering. De verkoopprijs per kopje bepaalt de vereniging zelf. Elke vereniging die kiest voor het CoffeeClick-concept weet voortaan dus exact wat er wordt verdiend aan een kopje versebonenkoffie. De slogan van CoffeeClick luidt dan ook niet voor niets: ‘It’s all in the Click.’
Tennisverenigingen kunnen snel worden voorzien van de benodigde apparatuur voor de koffie. “De verenigingen zelf hoeven niet te investeren, zij hoeven alleen maar te genieten van hun heerlijke versebonenkoffie”, aldus Kiveron. Meerdere sportbonden, hockey- en voetbalclubs hebben al gekozen voor CoffeeClick. “Daar zijn we al vrij succesvol.” Kiveron vertelt dat zij al een kleine honderd verenigingen als klant hebben en ook bezig zijn met zaalsporten. “CoffeeClick is inmiddels ook te vinden bij verschillende clubs uit de Eerste- en Eredivisie in het voetbal. Het is door de vele mogelijkheden op het gebied van apparatuur geschikt voor verenigingen van elk formaat.”
Bediening en selfservice
CoffeeClick mag ook grote hockeyclubs tot zijn klantenkring rekenen, zoals de Almeerse Hockey Club, de grootste amateurclub van Nederland. Er staan meerdere machines door het hele clubhuis. Er zijn punten waar mensen worden bediend, maar er zijn ook punten waar het selfservice is. Dan kun je zelf het apparaat bedienen en afrekenen met je pinpas. “Op dit moment is onze koffie al te proeven bij een aantal tennisverenigingen”, vertelt Kiveron. “Er is zeker nog ruimte om te groeien in de tenniswereld en wij willen verenigingen graag de mogelijkheid geven om hun bezoekers en leden heerlijke koffie aan te bieden.”
Sponsoring op maat
Naast heerlijke koffie krijg je er als tennisvereniging ook direct een enthousiaste nieuwe sponsor bij. Sponsoring wordt op maat en in overleg met de vereniging geleverd. Shirt-, bord-, bal- of toernooisponsoring; alles is mogelijk!
De KNLTB is verheugd met deze nieuwe partner. Albert-Jan Smid, manager Commercie: “We zijn continu op zoek naar partners die toegevoegde waarde bieden voor clubs en tennissers. Fijn dat we met CoffeeClick weer een interessante partij hebben kunnen toevoegen.”
Meer weten over het CoffeeClick concept? Neem een kijkje op de website.