Bij TV Naarden betaal je elektronisch

Best practice: TV Naarden

Beschrijving van het probleem en/of de aanleiding voor deze best practice

“Onze club ligt best afgelegen, dus veiligheid is heel belangrijk”, stelt Van Bommel.

Beschrijving van de oplossing die heeft geleid tot deze best practice

Zo’n vier jaar geleden zag Van Bommel een aanbieding op de site van de Rabobank, waar TV Naarden bankiert. “Ze boden een minikassa met chipsysteem aan tegen 50 procent korting. Daarop zijn we gaan praten met de bank, aangezien we van het contant geld af wilden binnen de club. Dat is namelijk een heel gedoe. 

Beschrijving van het resultaat voor de vereniging van deze best practice

Stickers op de ramen van het clubhuis van Tennisvereniging Naarden waarschuwen potentiële inbrekers: hier is geen contant geld aanwezig. “Sinds we een paar jaar geleden zijn overgestapt op een elektronisch betaalsysteem hebben we geen inbraken meer gehad”, zegt penningmeester Willem van Bommel. “Je weet het nooit zeker, maar ik vermoed dat het één met het ander te maken heeft.”

We moesten altijd zorgen voor voldoende wisselgeld en aan het eind van de dag moesten twee mensen al het geld uit de kas tellen en afstorten. Eén keer per week haalden we het uit de kluis en werd het nog een keer geteld. Daarna brachten we het naar de bank – en dan staat het pas op je rekening. Met het huidige systeem wordt de omzet van die dag ‘s nachts automatisch geteld en ‘s ochtends staat het al op onze rekening. Dat traject is enorm verkort.” Het afrekenen aan de bar neemt evenmin veel tijd in beslag. De barmedewerker tikt in hoeveel van elke consumptie er besteld is. Na een druk op de ‘enter’-knop kan de klant direct chippen. Binnen zes seconden kan het gebeurd zijn.

Helaas is het alleen mogelijk om vanuit Nederland een reactie te plaatsen.

Andere best practices binnen het thema Financiële zaken