Ledentevredenheidsonderzoek

De KNLTB heeft in samenwerking met organisatieadviesbureau Brug8 een ledentevredenheidsonderzoek ontwikkeld. Alle KNLTB verenigingen kunnen met dit onderzoek de tevredenheid van de leden peilen. De KNLTB financiert de kosten.

Hoe werkt een ledentevredenheidsonderzoek?

  1. De verenigingsbestuurder vult de gevraagde gegevens zo volledig mogelijk in. Nadat de gegevens verstuurd zijn, zal er met de aangeleverde gegevens een ledentevredenheidsonderzoek aangemaakt worden.
  2. Maximaal 5 werkdagen na de aanvraag ontvangt de tennisvereniging de vragenlijst met het logo van de vereniging, waarbij de vereniging de mogelijkheid krijgt om de vragenlijst aan te passen en te vertalen naar hun situatie. Ook worden afspraken gemaakt over de start en de looptijd van het onderzoek.
  3. De vereniging ontvangt de link voor het ledentevredenheidsonderzoek.
  4. De vereniging stuurt de mailing inclusief link van het ledentevredenheidsonderzoek naar de leden. Hiervoor moet de vereniging een eigen adressenbestand gebruiken.
  5. De vereniging is zelf verantwoordelijk voor het enthousiasmeren van de leden, zodat de vragenlijst door zo veel mogelijk leden wordt ingevuld. Denk hierbij aan presentjes voor het invullen en het versturen van stimulerende reminders, welke na 2 weken uitgestuurd moeten worden. De leden krijgen in totaal vier weken de tijd om de vragenlijst in te vullen.
  6. Na de looptijd van vier weken informeert Brug8 de vereniging over het aantal reacties. In overleg wordt besloten om het onderzoek te sluiten of te verlengen.
  7. Na sluiting van het onderzoek, ontvangt de vereniging binnen twee weken een rapport met de resultaten van het ledentevredenheidsonderzoek.

Een voorbeeld ledentevredenheidsonderzoek bekijken? Kijk dan hier.



Vraag een onderzoek aan

Ga naar het aanvraagformulier.

Helaas is het alleen mogelijk om vanuit Nederland een reactie te plaatsen.